ムラート:黒人の新しい女たちの肖像:ハーレム・ルネッサンス時代の視覚・文芸文化<br>Portraits of the New Negro Woman : Visual and Literary Culture in the Harlem Renaissance

個数:

ムラート:黒人の新しい女たちの肖像:ハーレム・ルネッサンス時代の視覚・文芸文化
Portraits of the New Negro Woman : Visual and Literary Culture in the Harlem Renaissance

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780813539775
  • DDC分類 810.9928708996073

基本説明

Of all the images to arise from the Harlem Renaissance, the most thought-provoking were those of the mulatta. Cherene Sherrard-Johnson traces the origins and popularization of these new representation in the art and literature of the Harlem Renaissance and how they became an ambiguous symbol of racial uplift constraining African American womanhood in the early twentieth century.

Full Description

Of all the images to arise from the Harlem Renaissance, the most thought-provoking were those of the mulatta. For some writers, artists, and filmmakers, these images provided an alternative to the stereotypes of black womanhood and a challenge to the color line. For others, they represented key aspects of modernity and race coding central to the New Negro Movement. Due to the mulatta's frequent ability to pass for white, she represented a variety of contradictory meanings that often transcended racial, class, and gender boundaries.

In this engaging narrative, Cherene Sherrard-Johnson uses the writings of Nella Larsen and Jessie Fauset as well as the work of artists like Archibald Motley and William H. Johnson to illuminate the centrality of the mulatta by examining a variety of competing arguments about race in the Harlem Renaissance and beyond.

Contents

List of Illustrations
Acknowledgments
Preface
Introduction: The Iconography of the Mulatta
Chapter 1. "A Plea for Color": Nella Larsen's Textual Tableaux
​Chapter 2. Jessie Fauset's New Negro Woman Artist and the Passing Market
​Chapter 3. "Black Beauty Betrayed": The Modernist Mulaata in Black and White
​Chapter 4. The Geography of the Mulatta in Jean Toomer's Cane​
Chapter 5. Redressing the New Negro Woman
Notes
Bibliography
Index
 

最近チェックした商品