民族音楽学の新潮流<br>The New (Ethno)musicologies (Europea: Ethnomusicologies and Modernities)

個数:

民族音楽学の新潮流
The New (Ethno)musicologies (Europea: Ethnomusicologies and Modernities)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810861015
  • DDC分類 780.89

基本説明

Henry Stobart has collected essays from key figures in ethnomusicology and musicology, including Caroline Bithell, Martin Clayton, Fabian Holt, Jim Samson, and Abigail Wood, as well as Europea series editors, Martin Stokes and Philip V. Bohlman.

Full Description

Over the past twenty years, a range of radical developments has revolutionized musicology, leading certain practitioners to describe their discipline as "New." What has happened to ethnomusicology during this period? Have its theories, methodologies, and values remain rooted in the 1970s and 1980s or have they also transformed? What directions might or should it take in the new millennium?

The New (Ethno)musicologies seeks to answer these questions by addressing and critically examining key issues in contemporary ethnomusicology. Set in two parts, the volume explores ethnomusicology's shifting relationship to other disciplines and to its own "mythic" histories and plots a range of potential developments for its future. It attempts to address how ethnomusicology might be viewed by those working both inside and outside the discipline and what its broader contribution and relevance might be within and beyond the academy.

Henry Stobart has collected essays from key figures in ethnomusicology and musicology, including Caroline Bithell, Martin Clayton, Fabian Holt, Jim Samson, and Abigail Wood, as well as Europea series editors, Martin Stokes and Philip V. Bohlman. The engaging result presents a range of perspectives, reflecting on disciplinary change, methodological developments, and the broader sphere of music scholarship in a fresh and unique way, and will be a key source for students and scholars.

最近チェックした商品