The Human Touch in Education Leadership : A Postpositivist Approach to Understanding Educational Leadership

個数:

The Human Touch in Education Leadership : A Postpositivist Approach to Understanding Educational Leadership

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810845169
  • DDC分類 371

Full Description

Palestini advances a new theory of educational leadership seen through the dual lens of critical theory and the Ignatian vision and its practical implications. A truly novel approach, the author strives to acquaint administrators and students of educational administration with a different way of thinking about education and its administration. Possessing the knowledge and skills of leadership is only half the story, one must also develop a value system or philosophy that guides the leader's actions and provides the leader with the 'human touch.' To advance his theory, the author includes chapters that outline the Ignatian vision of leadership, discuss the critical approach to leadership and the integration of theory and practice, explore an organizational change process, and assess the effective implementation of positivism, the critical theory, and the Ignatian vision. The final chapter contains a practical application of this approach to a case study involving the very controversial topic of education tuition vouchers.

Contents

Chapter 1 Introduction: The Human Touch in Educational Administration
Chapter 2 1 Educational Leadership
Chapter 3 2 The Positivist/Functionalist Approach to Leadership
Chapter 4 3 Critical Theory and Leadership
Chapter 5 4 Educational Administration as a Moral Science
Chapter 6 5 The Ignatian Vision
Chapter 7 6 Implications for Organizational Development
Chapter 8 7 Implications for Institutional Change
Chapter 9 8 Educational Choice and Vouchers: A Case Study
Chapter 10 Index
Chapter 11 About the Author

最近チェックした商品