Travesty Actors : Self and Theater in Stalinist Culture (Studies in Russian Literature and Theory)

個数:
  • 予約

Travesty Actors : Self and Theater in Stalinist Culture (Studies in Russian Literature and Theory)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810149243

Full Description

Examining theatrical performance under Stalinist cultural mandates

Talk of Joseph Stalin's 'show trials,' the public prosecutions in Moscow's Hall of Columns in the late 1930s, is so familiar as to obscure the relationship between actual shows - in the Soviet Union's major theaters - and politics. Travesty Actors: Self and Theater in Stalinist Culture examines theatrical performance within the context of the Soviet cultural establishment's fashioning of a 'genuine Soviet person.' Boris Wolfson focuses on prominent and controversial plays by artists including Aleksandr Afinogenov, Mikhail Bulgakov, Yuri Olesha, and Natalia Sats and the efforts of theater companies, like the Moscow Arts Theater, the Meyerhold Theater, and the Central Children's Theater, to adhere to this cultural mandate while grappling with repression, censorship, and conflicting interpretations of its aims. Drawing on archival materials, diaries and memoirs and eyewitness accounts, Wolfson greatly illuminates the achievements of Soviet theater during this harsh period and the cultural significance of artistic theories and practices for articulating and enacting ideological programs.

Contents

Prefatory Note
Introduction
Chapter One: Travesties for Stalin's Children
Chapter Two: Yuri Olesha's Theatrical Experiment
Chapter Three: New Soviet Drama: Performing (for) Stalin
Chapter Four: Aleksandr Afinogenov's Acceptable Ambiguities
Chapter Five: Remarkable Lives of Soviet Stage Deaths
Chapter Six: Mikhail Bulgakov's Theatrical Everyday
Conclusion
Notes