Theatrical Consciousness : The Actor's Mind in Russian Modernism

個数:

Theatrical Consciousness : The Actor's Mind in Russian Modernism

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810148444
  • DDC分類 792.02809470

Full Description

Investigating late imperial Russian and early Soviet modernism' s reinvention of the actor In this wide-ranging study, Alisa Ballard Lin argues that Russian theatrical theory and practice contributed to a broad pre- and postrevolutionary discourse about the mind, profoundly reshaping concepts of consciousness, perception, identity, and the constitution of the subject. Theatrical Consciousness: The Actor's Mind in Russian Modernism examines efforts in Russian theater— from around the turn of the century through the mid- 1930- to stimulate, train, imagine, and ultimately understand the actor's, as well as the spectator's, mind. Discussing key figures of the period, including Nikolai Evreinov, Konstantin Stanislavsky, Vsevolod Meyerhold, and Alexander Tairov, Lin identifies an underappreciated dimension of humanism within Russian modernism: a humanism that resisted the pressures of an increasingly technologized, industrialized, and politicized modernity that challenged the place of the human within it.

Contents

Introduction: Surveying the Soviet Actor Chapter One: The Actor as Self

Chapter Two: The Actor as Material

Chapter Three: The Actor's Personhood

Chapter Four: The Actor's Identity

Coda: Thinking the Actor under Stalinism

最近チェックした商品