The Poetics of Unremembered Acts : Reading, Lyric, Pedagogy

個数:

The Poetics of Unremembered Acts : Reading, Lyric, Pedagogy

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810128491
  • DDC分類 821.009

Full Description

Poems—specifically romantic poems, such as those by Thomas Gray, William Wordsworth, and John Keats—link what goes unremembered in our reading to ethics. In ""Tintern Abbey,"" for example, Wordsworth finds in ""little . . . unremembered . . . acts"" the chance to hear the ""still, sad music of humanity.""

In The Poetics of Unremembered Acts, Brian McGrath shows that poetry's capacity to address its reader stages an ethical dilemma of continued importance. Situating romantic poems in relation to Enlightenment debate over how to teach reading, specifically debate about the role of poetry in the process of learning to read, The Poetics of Unremembered Acts develops an alternative understanding of poetry's role in education. McGrath also explores the ways poetry makes ethics possible through its capacity to pass along what we do not remember and cannot know about our reading.

Contents

Introduction: Reading in the Dark 5 Part I Reading—Pedagogy 1. Cozen'd into Knowledge: Locke 27 2. On Learning to Read as Not Myself: Rousseau 54 Part II Lyric—Pedagogy 3. Leaving the World to Darkness: Gray 81 4. The Craving for Incidents: Wordsworth 108 5. Lyric Yawns: Keats 133 Conclusion 156 Notes 167 Bibliography 230 Index XX

最近チェックした商品