With a Little Help from My Friends : Conversation-Based Instruction for Culturally and Linguistically Diverse (CLD) Classrooms

個数:

With a Little Help from My Friends : Conversation-Based Instruction for Culturally and Linguistically Diverse (CLD) Classrooms

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807761786
  • DDC分類 370.117

Full Description

Drawing on their work with more than 800 teachers and administrators from more than 29 districts, the authors present a pedagogical model that challenges teachers to modify the way they plan and implement their lessons to better support the linguistic, cognitive, and social-emotional development of culturally and linguistically diverse students.

Contents

Contents
Acknowledgments vii
Preface xi
Sociocultural Context of Today and Why We Need This Conversation-Based System xi
Evolution of the Arch Model for Collaborative Conversation-Based Instruction xii
How to Navigate this Book xvii
1. Introduction 1
Why Conversation as a Means of Instruction? 1
The Arch of Collaborative, Conversation-Based Instruction 11
2. Laying the Foundation: Creating a Safe Classroom Environment 15
The Affective Filter and Its Importance in the Classroom 15
Creating Norms for Collaborative Conversations 16
The Importance of Teaching Social-Emotional Skills  
in Facilitating Academic Engagement 23
3. Building the Columns: Accessing and Capitalizing on Teachers' and Students' Assets  25
Reframing Our Outlook: Funds of Knowledge Are Assets Not Deficits 25
Home Language 27
Background Knowledge and Experience 30
Social Interaction Skills 33
Content Literacy Skills 36
Motivations 38
Aptitudes 39
Reviewing Our Assets: The Columns of Strength 45
4. Framing the Scaffolding: Providing Differentiated Support 46
Listening 47
Purposeful Planning 54
Task Cards 56
Complex Questioning 65
Habits of Collaboration Tools 71
The Scaffolding and Social-Emotional Learning (SEL)  78
5. Integrating the Voussoir Blocks: Enacting Meaningful, Complex, Collaborative, Conversation-Based Lessons 81
Language and Literacy 82
Contextualization 95
Challenging and Complex Activities 108
Collaboration 115
Purposeful Conversation 123
6. Placing the Keystone: Designing the Joint Productive Activity (JPA)  130
The JPA: The Keystone That Holds the Arch System Together 131
Building a Joint Productive Activity (JPA) 138
Considerations for Getting Started 163
References  167
Index 175
About the Authors 186

最近チェックした商品