After the 'at-Risk' Label : Reorienting Educational Policy and Practice (Disability, Culture, and Equity Series)

個数:

After the 'at-Risk' Label : Reorienting Educational Policy and Practice (Disability, Culture, and Equity Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807757017
  • DDC分類 379.73

Full Description

This book examines how the use of the "atrisk" category and label creates problems for students and teachers.

Drawing from research across various education sites, the author illustrates how educators recognize the label's potential to redress issues of equity, but warns that it can also stigmatize the students so labeled. She explores how the labeling and subsequent practices by teachers and schools actually affect students, such as classifying many individuals as deficient. The text provides a historical overview, discusses the role of federal education policy and teaching, and includes tools to help readers acquire more complex, critical understandings of risk in education practice.

After the "At-Risk" Label not only challenges the education community to reorient itself to a more equitable discourse, it provides a framework for changing the structural conditions of schooling to better serve all students.

Book Features:

Offers a critical appraisal of how schools, policy, and teachers may be complicit in exacerbating conditions that lead to risk.
Shows how race and class biases might be manifested in the "at risk" identification process.
Outlines a framework for making sense of, and acting in response to, risk that attends to both the individual and the institutional.
Provides a set of key questions, terms, and a list of extended activities in each chapter.

最近チェックした商品