教師教育:中等数学教員養成の事例研究<br>Teacher Education Matters : A Study of Middle School Mathematics Teacher Preparation in Six Countries (International Perspectives on Educational Reform Series)

個数:

教師教育:中等数学教員養成の事例研究
Teacher Education Matters : A Study of Middle School Mathematics Teacher Preparation in Six Countries (International Perspectives on Educational Reform Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807751626
  • DDC分類 510.71

基本説明

Investigates the pre-service preparation of middle school mathematics teachers in the United States, South Korea, Taiwan, Germany, Bulgaria, and Mexico.

Full Description

Based on a major international teacher education research project—the Mathematics Teaching in the 21st Century Study (MT21)—this book investigates the pre-service preparation of middle school mathematics teachers in the United States, South Korea, Taiwan, Germany, Bulgaria, and Mexico. The study was funded by the National Science Foundation and the participating countries. William Schmidt (co-author of the influential TIMSS study on student test results in science and math) and Maria Teresa Tatto (director of the Teacher Education and Development study or TEDS-M) led a collaborative team of international researchers in this study. Using the results of more than 2,500 surveys, the authors examine the differential contribution of the six countries' teacher-education models to the knowledge, skills, and dispositions of their future mathematics teachers. Case studies and detailed analysis of the teacher education curriculum across the participating countries provide rich contextual information to explain the survey findings. This study is the first to examine the resource allocation and economic support in teacher education vis-à-vis other mathematics-related professions, and shows that differential investment patterns are consistent with the level of teaching knowledge found in each country's new teachers. The book includes a chapter on policy implications, with a special focus on teacher preparation in the United States.

最近チェックした商品