Small Schools and Strong Communities : A Third Way of School Reform

個数:

Small Schools and Strong Communities : A Third Way of School Reform

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807750599
  • DDC分類 371.03

Full Description

In this insightful book, Professor Strike develops a new vision of school reform. Arguing that good schools are strong communities, Strike maintains that the small schools movement is the best hope to create schools that are strong communities. He shows how the core assumptions that characterize the ""community paradigm"" are preferable to those of standards-based reform and choice. Part I examines student disengagement as an issue largely unaddressed by current views of school reform. It shows that belonging is essential to authentic learning and that good schools create a sense that we are all in this together. They have a ""shared educational project"" and exhibit the four Cs of community: coherence, cohesion, care, and connectivity. Part II discusses the small schools movement, recognizing the importance of community but also acknowledging that small size is not sufficient to create good educational communities. We cannot just downsize and hope that something good will happen. Looking at three different school models, Strike discusses the requirements for creating successful small schools and develops a view of accountability appropriate for building educational communities.

最近チェックした商品