Global Perspectives on Multilingualism : Unity in Diversity

個数:

Global Perspectives on Multilingualism : Unity in Diversity

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807749722
  • DDC分類 370.1175

Full Description

In this timely volume, international scholars examine how multilingual schooling is handled in schools across the world with a series of case studies from South Africa, Nigeria, Germany, Colombia, Slovakia, New Zealand, and Taiwan. Presenting new contributions arising from the varied contexts of multilingualism today, this collection urges educators to employ broader definitions of multilingualism; to treat the intricate messiness of language modes and language community goals as factors that mediate instructional and organizational designs, practices, and policies; to question the hopes or disappointments of democracy as we now know it; and, to consider the connections or disconnections of teaching with the cultures represented in the classroom. Demonstrating the commonalities among exemplars of practice, this book will help U.S. educators construct more effective policies and programs for multilingual instruction in K-12 schools.

Contents

Introduction: Multilingualism for Understanding, Maria E. Torres-Guzman and Joel Gomez; Enabling Biliteracy Among Young Children in Southern Africa: Realities, Visions, and Strategies, Carole Bloch; Multilingualism in South African Schools: Where to Now? Rosemary Wildsmith-Cromarty; African Cityscapes and Schools: Imagining Multilingual Education, Tope Omoniyi; Toward Bilingualism in Multiethnic Slovakia: The Formal Education of Ethnic Hungarians, Ildiko Vanco; Multilingual Primary Schools in Germany: Models and Research, Ursula Neumann and Hans-Joachim Roth; Multilingual Education in Germany: Discourses, Practices, and Experiences in Two-Way Immersion, Gabriele Budach; Multilingualism in Action: Language Education Policy in the Rapidly Changing Society of Taiwan, Chen-ching Li; Effective Transformation or Illusion? Teacher Empowerment Through the Construction of Bilingual Education Programs in Colombia, Anne-Marie de Mejia, Harvey Tejada, and Sol Colmenares; Multiculturalism and Language Education in New Zealand: Past, Present, and Future, Roger Barnard; Afterword: iZemia's Unity in Linguistic Diversity, Maria E. Torres-Guzman and Joel Gomez.

最近チェックした商品