Beats, Rhymes, and Classroom Life : Hip-hop Pedagogy and the Politics of Identity

個数:

Beats, Rhymes, and Classroom Life : Hip-hop Pedagogy and the Politics of Identity

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807749609
  • DDC分類 370.91732

基本説明

Shares his experience teaching a hip-hop-centered English literature course in a Philadelphia high school, where rap music, turntablism, breakdancing, graffiti culture, and other aspects of hip-hop were incorporated into the curriculum.

Full Description

Marc Lamont Hill shares his experience teaching a hip-hop centered English literature course in a Philadelphia high school where rap music, turntablism, breakdancing, graffiti culture, and other aspects of hip-hop were incorporated into the curriculum. Drawing on that experience and on his academic work on youth culture, identity, and educational processes, Hill offers a compelling case for the power of hip-hop, not just in driving up attendance and test performance, but in helping students forge their identities in an educational setting. For over a decade, educators have looked to capitalize on the appeal of hip-hop culture, sampling its language, techniques, and styles as a way of reaching out to students. But beyond a fashionable hipness, what does hip-hop have to offer our schools? Marc Lamont Hill shows, in this revelatory new book, it is the opportunity to affect students' lives in extraordinary ways.

最近チェックした商品