What Language to Say the Arts? : French Rhetoric and German Aesthetics in the Eighteenth Century

個数:

What Language to Say the Arts? : French Rhetoric and German Aesthetics in the Eighteenth Century

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 72 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807164150

Full Description

Taking its cue from Horace's saying ""As is painting, so is poetry"" (""Ut pictura poesis""), Marc Fumaroli's treatise What Language to Say the Arts? revisits the genesis of the ""conceptual turn"" in art. Fumaroli argues that the roots of this transition run deeper than the twentieth-century conceptualism of Marcel Duchamp and Andy Warhol. Rather, the origins of conceptual art can be found in the emergence of aesthetics as a distinct branch of philosophy in eighteenth-century Germany, a time when writers, such as Lessing, Baumgarten, Winckelmann, and Kant, tried to analyze art from a purely intellectual perspective. These thinkers positioned themselves in opposition to another, older school of thought based on a poetic approach to the appreciation of art that harkens back to classical antiquity. Fumaroli contends that this classical tradition's emphasis on pleasure and the sensual enjoyment of art is better suited than high-minded intellectualism to close the perceived gap between artistic practice and language.

最近チェックした商品