A Multidimensional Approach to Achievement Validation : A Special Issue of Educational Assessment

個数:

A Multidimensional Approach to Achievement Validation : A Special Issue of Educational Assessment

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 132 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780805896022
  • DDC分類 371.260973

Full Description

Two of the most interesting conceptual turns in Richard E. Snow's thinking called for: a broadening of the concept of aptitude to include not only cognitive processes, but also affective and cognative processes as essential for understanding academic performance and learning; and an exploration of the possibility that individual differences in learning and achievement emerge from dynamic person-situation transactions that unfold over time. The articles in this special issue address these "big ideas" through the lens of a study of high school students' achievement in science.

Contents

Volume 8, Number 2, 2002Contents: R.J. Shavelson, R.W. Roeser, H. Kuppermintz, Richard E. Snow's Remaking of the Concept of Aptitude and Multidimensional Test Validity: Introduction to the Special Issue. C.C. Ayala, R.J. Shavelson, Y. Yin, Reasoning Dimensions Underlying Science Achievement: The Case of Performance Assessment. H. Kuppermintz, Affective and Conative Factors as Aptitude Resources in High School Science Achievement. S. Lau, R.W. Roeser, Cognitive Abilities and Motivational Processes in High School Students' Situational Engagement and Achievement in Science. A.M. Haydel, R.W. Roeser, On Motivation, Ability, and the Perceived Situation in Science Test Performance: A Person-Centered Approach With High School Students. R.W. Roeser, R.J. Shavelson, H. Kuppermintz, The Concept of Aptitude and Multidimensional Validity Revisited.

最近チェックした商品