Canuck Rock : A History of Canadian Popular Music

個数:

Canuck Rock : A History of Canadian Popular Music

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780802097156
  • DDC分類 781.640971

Full Description

The Guess Who. Gordon Lightfoot. Joni Mitchell. Neil Young. Stompin' Tom Connors. Robert Charlebois. Anne Murray. Crowbar. Chilliwack. Carole Pope. Loverboy. Bryan Adams. The Barenaked Ladies. The Tragically Hip. Céline Dion. Arcade Fire. K-oS. Feist. These musicians are national heroes to generations of Canadians. But what does it mean to be a Canadian musician? And why does nationality even matter? Canuck Rock addresses these questions by delving into the myriad relationships between the people who make music, the industries that produce and sell it, the radio stations and government legislation that determine availability, and the fans who consume it and make it their own.

An invaluable resource and an absorbing read, Canuck Rock spans from the emergence of rock and roll in the 1950s through to today's international recording industry. Combining archival material, published accounts, and new interviews, Ryan Edwardson explores how music in Canada became Canadian music.

Contents

Introduction - Canadian Music and the Unruly Question of National Identity
Lonely Boys and Wild Girls: Rock and Roll in Canada in the 1950s
Guess Who?: Beatlemania and the Race to be British, 1963-66
From 'Tom Dooley' to 'Mon Pays': Commercialism and Nationalization in Folk Music
Caliornia Dreamin': Why Canadian Musicians were not 'Helpless' in the United States, 1965-70
Turn on, Tun in, and Drop Out': Psychedelic Music and How a Band from the Pairies was Saved by its Wheatfield Soul, 1966-70
Legislated Radio': Industry, Identity, and the Push for Canadian Content, 1965-71
Oh What a Feeling': Canadian Content and Identity Politics in the 1970s
And the Juno Goes To...': Television and the Selling of 'Canadian' Music
Takin' Care of Business': The Multinational Underwriting of the Canadian Music Industry, 1970-2006
Everything I Do (I Do It For Me)': Bryan Adams and the Waking Up the Neightbours Controversy
Conclusion - From 'Music in Canada' to 'Canadian Music'
Bibliography

最近チェックした商品