Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures)

個数:

Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780802096449
  • DDC分類 791.43

Full Description

As a medium, film is constantly evolving both in form and in content. Fluid Screens, Expanded Cinema considers the shift from traditional cinema to new frontiers of interactive, performative, and networked media.

Using the theories of Marshall McLuhan and Gilles Deleuze as a starting point, renowned scholars from the fields of film theory, communication studies, cultural studies, and new media theory explore the ways in which digital technology is transforming contemporary visual culture. The essays consider a series of questions: What constitutes the "new" in new media? How are digital aesthetics different from film aesthetics? What new forms of spectatorship and storytelling, political community, and commodity production are being enabled through the digital media?

Using Gene Youngblood's 1970 book Expanded Cinema as an anchor for the volume, Fluid Screens, Expanded Cinema understands the digital not simply as a technological form, but also as an experience of space and time that is tied to capitalism. This important collection is unique in framing a range of social justice issues with aesthetic theories of new digital screen culture that will appeal to scholars and multimedia artists prepared to break new ground.

最近チェックした商品