パゾリーニ映画における女性像<br>Sex,the Self and the Sacred : Women in the Cinema of Pier Paolo Pasolini (Toronto Italian Studies)

個数:

パゾリーニ映画における女性像
Sex,the Self and the Sacred : Women in the Cinema of Pier Paolo Pasolini (Toronto Italian Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p./サイズ 10 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780802092854
  • DDC分類 791.43652

基本説明

Explores the ways in which Pasolini's representations of women reveal his concerns about purity in modern Italian society.

Full Description

Born in Bologna in 1922, filmmaker Pier Paolo Pasolini was one of the most controversial European intellectuals of his time. Pasolini believed the 'authentic' Italy - with its many languages and subcultures, its ancient roots and idiosyncrasies - to be disappearing before his eyes, and he used his films to denounce the social and ideological forces he felt were responsible for this detrimental change. Rather than campaign with overtly political films, however, Pasolini vested ideological impetus in key film characters, many of whom were women.

Drawing upon Italy's distinct socio-cultural history as well as feminist and psychoanalytic approaches to film, Colleen Ryan-Scheutz explores the ways in which Pasolini's representations of women reveal his concerns about purity in modern Italian society. Ryan-Scheutz demonstrates how Pasolini used his female figures onscreen to critique the ruling class from a decisively different perspective and propose a range of alternatives to the increasingly sterile and capitalistic world of Italy and the West. Providing a new critical approach to Pasolini studies, Sex, the Self, and the Sacred brings psychoanalytic and feminist theories to bear on the auteur's lifelong poetics and theoretical writings on cinema.

Contents

Acknowledgments
Introduction
1 Susanna Pasolini and the Female Universe
2 Mothers
3 Prostitutes
4 Daughters
5 Saints
6 Sinners
7 Salò and Petrolio
Appendix: Filmography of Pier Paolo Pasolini
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品