Reading Theatre (Toronto Studies in Semiotics and Communication)

個数:

Reading Theatre (Toronto Studies in Semiotics and Communication)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780802082404
  • DDC分類 792

基本説明

Ed. by Paul Perron, Patrick Debbèche. Transl. by Frank Collins.

Full Description

First published in France in 1976, Anne Ubersfeld's three-volume work, Lire le theatre, has made a resounding impact on the semiological study of drama. Reading Theatre is a long-awaited translation of the first volume.

Clear and systematic in its approach, the book covers all the basic elements of theatrical text and performance. Ubersfeld begins by refuting the view of performance as the simple 'translation' of a dramatic text, and outlines a much more complex dynamic. In subsequent chapters she similarly begins with a brief critique of simplistic models and then teases out the complexities of action, character, space, time, and dialogue. A range of specific examples brings substance and clarity to her points.

Ubersfeld shows how such formal analysis can enrich the work of theatre practitioners, offering a fruitful reading of the symbolic structures of stage space and time, and opening up multiple possibilities for interpreting a play's lines of action. Though firmly grounded in formalist and semiotic studies, the book exhibits a refreshing scepticism about scientific positivism, stressing the fundamental ambiguity of any dramatic text as well as the sociohistorical grounding of particular text and performance styles.

A pioneering work, this contemporary classic continues to inform debates in theatre semiotics. Addressed as much to actors and directors as to students and scholars, it will be read widely in theatre circles throughout the English-speaking world.

最近チェックした商品