Pictures Bring Us Messages / Sinaakssiiksi Aohtsimaahpihkookiyaawa : Photographs and Histories from the Kainai Nation (Heritage)

個数:

Pictures Bring Us Messages / Sinaakssiiksi Aohtsimaahpihkookiyaawa : Photographs and Histories from the Kainai Nation (Heritage)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780802048912
  • DDC分類 305.89735207123

Full Description

In 1925, Beatrice Blackwood of the University of Oxford's Pitt Rivers Museum took thirty-three photographs of Kainai people on the Blood Indian Reserve in Alberta as part of an anthropological project. In 2001, staff from the museum took copies of these photographs back to the Kainai and worked with community members to try to gain a better understanding of Kainai perspectives on the images. 'Pictures Bring Us Messages' is about that process, about why museum professionals and archivists must work with such communities, and about some of the considerations that need to be addressed when doing so.

Exploring the meanings that historic photographs have for source communities, Alison K. Brown, Laura Peers, and members of the Kainai Nation develop and demonstrate culturally appropriate ways of researching, curating, archiving, accessing, and otherwise using museum and archival collections. They describe the process of relationship building that has been crucial to the research and the current and future benefits of this new relationship. While based in Canada, the dynamics of the 'Pictures Bring Us Messages' project is relevant to indigenous peoples and heritage institutions around the world.

Contents

List of Illustrations

Foreword by Narcisse Blood, Chair, Mookaakin Foundation

Acknowledgments

Project Participants

Introduction



The Photographs and Their Contexts: Kainai History
Anthropological Contexts
Working Together
Reading the Photographs
The Past in the Present: Community Conclusions
Moving Forward: Institutional Implications

Conclusions

Statement of Consent

Appendix 1: Itinerary of Beatrice Blackwood's North AmericanFieldwork, 1924-7

Appendix 2: Beatrice Blackwood's Notations on Her Photographs with Kainai Identifications

Appendix 3: Protocol Agreement

Appendix 4: Kainai Reflectionson Beatrice Blackwood's Diary

Notes

Bibliography

Index

最近チェックした商品