J.デューイとわれわれの教育展望:『民主主義と教育』をめぐる対話<br>John Dewey and Our Educational Prospect : A Critical Engagement with Dewey's Democracy and Education

個数:

J.デューイとわれわれの教育展望:『民主主義と教育』をめぐる対話
John Dewey and Our Educational Prospect : A Critical Engagement with Dewey's Democracy and Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 205 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780791469224
  • DDC分類 370.1

基本説明

デューイ『民主主義と教育』の今日的意義を、アメリカ、ヨーロッパ、日本の教育哲学者たちが語り直す、異文化間ダイアローグの著。

Full Description

The first book-length study of Dewey's extraordinary text.

2007 CHOICE Outstanding Academic Title

These original essays focus on John Dewey's Democracy and Education, a book widely regarded as one of the greatest works ever written in the history of educational thought. The contributors address Dewey's still powerful argument that education is not a preparation for life, but rather constitutes a fundamental aspect of the very experience of living. The authors examine Dewey's central themes, including the dynamics of human communication, the nature of growth, the relation between democracy and education, and the importance of recognizing student agency. They link their analyses with contemporary educational concerns and problems, offering ideas about what the curriculum for children and youth should be, how to prepare teachers for the profession, what pedagogical approaches make the most sense given societal trends, and how to reconstruct the purposes of school. This first book-length study of Dewey's extraordinary text attests to the continued power in his work and to the diverse audience of educators to whom he has long appealed.

Contents

Preface
David T. Hansen, Teachers College, Columbia University

 1. Introduction: Reading Democracy and Education
David T. Hansen, Teachers College, Columbia University

 2. "Of all affairs, communication is the most wonderful": The Communicative Turn in Dewey's Democracy and Education
Gert Biesta, Exeter University

 3. Curriculum Matters
Reba N. Page, University of California, Riverside

 4. Socialization, Social Efficiency, and Social Control: Putting Pragmatism to Work
Larry A. Hickman, The Center for Dewey Studies, Southern Illinois University, Carbondale

 5. Growth and Perfectionism? Dewey after Emerson and Cavell
Naoko Saito, Kyoto University

 6. Rediscovering the Student in Democracy and Education
Gary Fenstermacher, University of Michigan, Ann Arbor

 7. Dewey's Reconstruction of the Curriculum: From Occupations to Disciplined Knowledge
Herbert M. Kliebard, University of Wisconsin, Madison

 8. A Teacher Educator Looks at Democracy and Education
Sharon Feiman-Nemser, Brandeis University

 9. Dewey's Philosophy of Life
 Elizabeth Minnich, Association of American Colleges and Universities

10. Dewey's Book of the Moral Self
David T. Hansen, Teachers College, Columbia University

List of Contributors

最近チェックした商品