Assessment Methods for Student Affairs

個数:
電子版価格
¥6,000
  • 電子版あり

Assessment Methods for Student Affairs

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780787987916
  • DDC分類 378.197

基本説明

Including: collecting and assessing data, using existing data, identifying subjects using survey instruments and software, writing reports, conducting briefings, etc.

Full Description

Editor John Schuh and his fellow contributors, all experts in the field, detail the methodological aspects of conducting assessment projects specifically for the student affairs practitioner who is ready to conduct assessment projects, but is not quite sure how to manage their technical aspects. Using a variety of case studies and concrete examples to illustrate various assessment approaches, the authors lead the reader step-by-step through each phase of the assessment process with jargon-free, hands-on guidance.

Contents

Tables, Figures, and Exhibits vii

Foreword ix

Preface xi

About the Author xxi

About the Contributors xxiii

1. Assessment as an Essential Dimension of Contemporary Student Affairs Practice 1

2. Using Existing Databases 23
Kevin Saunders and Darin R. Wohlgemuth

3. Planning for and Implementing Data Collection 51
R. M. Cooper

4. Selecting, Sampling, and Soliciting Subjects 77
Ann M. Gansemer-Topf and Darin R. Wohlgemuth

5. Instrumentation 107
Kevin Saunders and R. M. Cooper

6. Data Analysis 141
R. M. Cooper and Mack C. Shelley, II

7. Writing Reports and Conducting Briefings 171

8. Ethics 191

9. Using a Mixed Methodological Approach to Assessment: A Case Study 211

10. Looking to the Future of Assessment: Some Ideas and Musings 231

Appendixes

1. Example of a Focus Group Protocol 249

2. Using Microsoft Excel to Develop a Random Sample and a Stratified Random Sample 255

3. Listing of Commonly Used Instruments, Purpose, and Information Collected 257

4. Computer Syntax Code for Table 6.1 261

5. Further Explanation of Table 6.2 263

6. Sample Methods Paragraph 265

7. Informed Consent Checklist: Basic and Additional Elements 267

8. Codes of Ethics of Relevant Professional Organizations to Conducting Assessment Studies in Student Affairs 269

Index 271

最近チェックした商品