Educating Clergy : Teaching Practices and Pastoral Imagination (Carnegie Foundation for the Adavancement of Teaching)

個数:

Educating Clergy : Teaching Practices and Pastoral Imagination (Carnegie Foundation for the Adavancement of Teaching)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 435 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780787977443
  • DDC分類 230.0711

Full Description


Based on extensive literary and field research involving surveys, classroom observations, and interviews with faculty, students, and administrators in Roman Catholic, mainline and evangelical Protestant, and Reform and Conservative Jewish seminaries, "Educating Clergy" explores the influence of their historic traditions and academic settings in contemporary classroom and communal pedagogies. The book describes elements in classroom pedagogies shared across these religious traditions that distinctively integrate the cognitive, practical, and normative apprenticeships to be found in all forms of professional education.

Contents

Foreword Lee S. Shulman. Acknowledgments. About the Authors. Introduction William M. Sullivan. PART ONE. Seminary Education: An Overview. 1. Educating Clergy: A Distinctive Challenge. 2. Common Profession, Diverse Practices. PART TWO. Classroom Pedagogies in Forming a Pastoral, Priestly, or Rabbinic Imagination. 3. Pedagogies of Interpretation. 4. Pedagogies of Formation. 5. Pedagogies of Contextualization. 6. Pedagogies of Performance. PART THREE. Communal Pedagogies in Forming a Pastoral, Priestly, or Rabbinic Imagination. 7. Traditions of Seminary Education and the Pastoral Imagination. 8. Continuity and Change in the Traditions of Seminary Education. 9. Cultivating Spiritual Practices for Clergy Leadership. 10. Cultivating Professional Practices: Field Education. PART FOUR. Seminary Educator Teaching Practices. 11. Teaching Toward Integration: Cultivating the Pastoral, Priestly, or Rabbinic Imagination. 12. An Invitation to Conversation. Appendix. Bibliography. Name Index. Subject Index.

最近チェックした商品