The Gus Van Sant Touch : A Thematic Study--Drugstore Cowboy, Milk and Beyond

個数:

The Gus Van Sant Touch : A Thematic Study--Drugstore Cowboy, Milk and Beyond

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 259 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780786471836
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Beloved, controversial, influential, the creator of such fascinating and award-winning films as My Own Private Idaho, Good Will Hunting, Elephant, and Milk, Gus Van Sant stands among the great international directors, equally at home in Hollywood and the avant-garde. Examining his films thematically, this book finds consistency of vision in Van Sant's unique approach to cinema, which deploys postmodernist techniques such as appropriation, nonlinear narrative, and queering--not in the service of the chic but to apply an all-inclusive viewpoint to ageless tales of life, love and death. Van Sant's films are viewed through a multi-genre prism, including the work of Bruce Weber and Derek Jarman, the westerns of Sam Peckinpah, the music of the Velvet Underground and Nirvana, the fiction of Sam D'Allesandro, and especially the "cut-up"/collage practice of intertextual authorship pioneered by William Burroughs.

Contents

Table of Contents

Preface: My Own Private Academy Awards

Introduction: Filmmaking as Sampling

Part One : Experiential Texts

 1. Van Sant and Intertextualty

 2. Cloudscapes and Pietàs: Visual Intertextuality

 3. Schizo-ing Psycho: Quotational Intertextuality

 4. "Where's Dad?" Thematic Intertextuality

 5. Finding Forrester: Postmodern Skin, or, The End of Whose History?

Part Two : Time Names

 6. Van Sant and Queer Cinema

 7. The Mirror in the Mirror: Gerry

 8. Queering the Iconographies of Fashion and Militarism in Even Cowgirls Get the Blues and Elephant

 9. Back from Interzone: Reading William Burroughs' Sexual Politics Through the Films of Van Sant

10. Secret Histories

Conclusion: Beyond "Private"

Chapter Notes

Works Cited

Index

最近チェックした商品