United States Foreign Policy and the Prospects for Peace Education

個数:

United States Foreign Policy and the Prospects for Peace Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780786433216
  • DDC分類 303.66

Full Description

In light of the United States' "age of terrorism" and the controversial involvement in the war in Iraq, U.S. policies toward diplomatic peace education are coming under increasing scrutiny. This book evaluates the prospects for effective U.S. peace education in the context of post-1945 U.S. foreign policy.

The work first documents the disparity between U.S. pronouncements about protecting human rights and the country's systematic erosion of those rights in the international arena. Second, it evaluates the challenges that the war on terrorism poses for peace education and explores the importance of international treaties in upholding security. A final section explores new ways of thinking and relating that are ultimately necessary for the realization of nonviolent peacekeeping efforts. Designed as a resource text for U.S. educators, the text offers concrete proposals for addressing contentious foreign policy issues in the classroom and includes an appendix of primary documents and sample questions for easy use.

Contents

Table of Contents

Acknowledgments     

Foreword: What Would the World Like the United States of America to Know about Peace? On Peace Education for Those Most in Need (by Johan Galtung)     

Foreword (by Staughton Lynd)     

Preface     

Introduction     

1. The Tasks of Peace Education     

2. The Contours of U.S. Foreign Policy: A Critical Peace Education Perspective     

3. Unacknowledged Guilt and U.S. Militarism     

4. George W. Bush and the Resurrection of the Chosenness Syndrome after September 11: A Unique Challenge for Peace Education     

5. The War on "Terrorism," Iraq and the Challenges for Peace Education     

6. The International Criminal Court as a Peace Educator: A Challenge for the United States     

7. Toward a Critical Peace Pedagogy of Nonviolent Tension     

Appendix: Using Primary Documents to Teach Contemporary U.S. Foreign Policy     

Examining the Military-Industrial Complex     

Analyzing the Manipulation of Information     

Changing the Terminology from "War" to "Peace"     

Notes     

Bibliography     

Index     

最近チェックした商品