Scripting Feminist Ethics in Teacher Education (Education)

個数:

Scripting Feminist Ethics in Teacher Education (Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780776628110
  • DDC分類 370.115

Full Description

In an intriguing and original style, these authors offer a rich resource for understanding the history, process, and value of feminist consciousness-raising for teachereducators and feminist teachers. Critical incidents in today's classrooms involving values relativism, the rush to judgement, witnessing to vulnerability, cyber-bullying, and countering determinism in teacher education and research are analyzed using key concepts from philosophers and feminist theorists.

Weaving together personal narrative, dramatization, literary allusion, and philosophical reconstruction, the authors examine and question the place of the personal in the teacher's ethical responsibility for moral deliberation in pluralistic classrooms.

This book is of tremendous value for teacher-educators engaged in helping pre-service teachers develop the critical and sensitive capacities needed to be the voice of authority in a classroom. The ethical questions that are raised have repercussions for teaching professional ethics in other caregiving professions.

Going to the heart of the teacher's worst fears and assumptions, this unique work offers a new approach to the analysis of case studies in philosophy of education.

Published in English.

Contents

Prologue

On Uneven
Ground

Introduction

1
Relativism and Principles of Feminist Practice

2 Why the
Personal is Political

3
Vulnerability, Horrorism, and Bullying in Schools

4 Telling
"Good" from "Right" in Teaching

5 The
Paradox of Teaching "Bad Intentions"

Conclusion

Epilogue

Needing
Witness Protection

最近チェックした商品