Teaching Each Other : Nehinuw Concepts and Indigenous Pedagogies

個数:

Teaching Each Other : Nehinuw Concepts and Indigenous Pedagogies

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780774827584
  • DDC分類 371.82997071

Full Description

In recent decades, educators have been seeking ways to improve outcomes for Indigenous students. Yet most Indigenous education still takes place within a theoretical framework based in Eurocentric thought.

In Teaching Each Other, Linda Goulet and Keith Goulet provide an alternative framework for teachers working with Indigenous students - one that moves beyond acknowledging Indigenous culture to one that actually strengthens Indigenous identity. Drawing on Nehinuw (Cree) concepts such as kiskinaumatowin, or "teaching each other," Goulet and Goulet provide a new approach to teaching Indigenous students.

Kiskinaumatowin transforms the normally hierarchical teacher-student relationship by making students and teachers equitable partners in education. Enriched with the success stories of educators who are applying Nehinuw concepts in Saskatchewan, Canada, this book demonstrates how this framework works in practice. The result is an alternative teaching model that can be used by teachers anywhere who want to engage with students whose culture may be different from the mainstream.

Contents

1 Where We Are in Indigenous Education

2 Where We've Been: Sociohistorical Realities

3 What to Build Upon: Sociocultural Strengths

4 How to Get There: Conceptualizing Effective Teaching

5 Weechihitowin, Helping and Supporting Relationships: The Foundation

6 Weetutoskemitowin, Working Together: Social Systems

7 Iseechigehina, Planned Actions: Connection to the Process

8 Weechiseechigemitowin, Strategic Alliances: Connection to the Content

9 Breaking Trail: Stories Outside the (Classroom) Box

10 Ininee mamitoneneetumowin, Indigenous Thinking: Emerging Theory of Indigenous Education

Appendix 1: Cree orthographic chart

Appendix 2: Model of effective teaching for Indigenous students: Categories, subcategories, and attributes

Notes; References; Index

最近チェックした商品