Advancing Educational Outcomes in Science, Technology, Engineering, and Mathematics at Historically Black Colleges and Universities (Issues in Black Education)

個数:

Advancing Educational Outcomes in Science, Technology, Engineering, and Mathematics at Historically Black Colleges and Universities (Issues in Black Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761867883
  • DDC分類 378.1982996073

Full Description

The purpose of this book is to describe critical success factors impacting students pursuing degrees in science, technology, engineering, and mathematics at historically Black colleges and universities. The information in this book is designed to enhance strategies and research to improve students' engagement experiences, graduation rates, and career development outcomes.

Contents

Series Foreword: Issues in Black Education
Abul Pitre
Foreword
Ivory A. Toldson
Preface
Lamont A. Flowers, Lawrence O. Flowers, and James L. Moore III
Acknowledgements
Chapter 1: Institutional Integration, Institutional Identity, and Degree Attainment of Black Males in STEM attending Co-Educational and All-Men's HBCUs
Bryant T. Marks, J. K. Haynes, and James P. Brown
Chapter 2: Improving Minority Student Mathematics Performance through Cognitive Training
Oliver W. Hill, Jr., Zewelanji N. Serpell, and M. Omar Faison
Chapter 3: Assessing the Effects of STEM Enrichment Programs on HBCU Students
Camellia M. Okpodu and Arlene P. Maclin
Chapter 4: A Comparison of African American Males in STEM Fields from HBCUs and from Other Institutions
Lorenzo L. Esters
Chapter 5: Programmatic Initiatives in STEM that Facilitate the Success of Minority Students at Historically Black Colleges and Universities
Robert T. Palmer
Chapter 6: Mentoring: A Pathway to Student Achievement in Science, Technology, Engineering, and Mathematics at Historically Black Colleges and Universities
Carolyn B. Morgan
Chapter 7: African American Students' Academic Achievement in STEM at HBCUs: Faculty Perceptions on the Contributing Factors for Academic Success
Felecia M. Nave, Fred A. Bonner, Chance W. Lewis, Sherri Frizell, Ashley Parker, Michael McFrazier, and Petra A. Robinson
About the Editors
About the Authors

最近チェックした商品