歴史教育ハンドブック<br>A Handbook for History Teachers

個数:

歴史教育ハンドブック
A Handbook for History Teachers

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761859901
  • DDC分類 907.1

基本説明

Deals with practical ways to help students acquire, process, and apply information. In particular, it addresses the specific thinking skills required by the discipline, with many effective techniques for helping students to master ethem.

Full Description

History is not a mere chronicle of facts, but a dialogue between competing interpretations of the past; it should be taught as such. Teaching history in this way makes it both intellectually demanding and more interesting, while at the same time helps students acquire the knowledge and skills necessary to become functioning citizens in a democracy. The opening chapters provide the rationale for the study of history, its epistemological basis, and the logic of the discipline. The bulk of the book deals with practical ways to help students acquire, process, and apply information. In particular, it addresses the specific thinking skills required by the discipline, with many effective techniques for helping students to master them. The implications of this approach for teacher evaluation of student work are also addressed.

Contents

Acknowledgements
Introduction
Chapter 1 The Teaching of History - Rationale
Chapter 2 The Nature of the Discipline
Chapter 3 The Logic of History
Chapter 4 Teaching the Nature of the Discipline
Chapter 5 Helping Students Acquire Data - Lecture and Audiovisual
Chapter 6 Helping Students Acquire Data - Reading
Chapter 7 Reading Graphics
Chapter 8 Processing Data
Chapter 9 Translation into other Forms
Chapter 10 Research
Chapter 11 Writing
Chapter 12 Recall and Test-Taking
Chapter 13 Oral Questioning
Chapter 14 The Nature of Document-Based Questions
Chapter 15 Answering Document-Based Questions
Chapter 16 Evaluation
Chapter 17 Classroom Management
Appendix 1 Simplified Rules of Parliamentary Procedure
Appendix 2 Index of Teaching/Learning Activities
Bibliography
Index

最近チェックした商品