Designing General Linear Models to Test Research Hypotheses

個数:
  • ポイントキャンペーン

Designing General Linear Models to Test Research Hypotheses

  • ウェブストア価格 ¥15,929(本体¥14,481)
  • University Press of America(2011/12発売)
  • 外貨定価 US$ 72.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 720pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 494 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761857686

Full Description

The focus of this text is placed on designing General Linear Models (regression models) to test research hypotheses. The authors illustrate and discuss General Linear Models specifically designed to statistically test research hypotheses that deal with the differences among group means, relationships between continuous variables, analysis of covariance, interaction effects, nonlinear relationships, and repeated measures. Many of the chapters contain sections entitled "General Hypothesis" and "Applied Hypothesis." The General Hypothesis sections are designed to provide the readers with "road maps" regarding how to conduct the various analyses presented in the text. The Applied Hypothesis sections illustrate how the various analyses are conducted with Microsoft Excel and SPSS for Windows and how the outputs should be interpreted to test the hypotheses. Throughout the text, the authors stress the importance of designing regression models that precisely reflect the null and research hypotheses.

Contents

Chapter 1: Introduction to the General Linear Model
Chapter 2: Hypothesis Testing
Chapter 3: Vectors and Vector Operations
Chapter 4: Research Hypotheses Employing Dichotomous Predictor Variables
Chapter 5: Research Hypotheses Employing Continuous Predictor Variables
Chapter 6: Multiple Continuous Predictor Variables
Chapter 7: Interaction
Chapter 8: Statistical Control of Possible Confounding Variables
Chapter 9: Nonlinear Relationships
Chapter 10: Detection of Change
Chapter 11: Dichotomous Criterion Variable
Chapter 12: The Strategy of Research as Viewed from the GLM Approach
Appendixes
References
Index
Authors

最近チェックした商品