Teaching at the Crossroads of Faith and School : The Teacher as Prophetic Pragmatist

個数:

Teaching at the Crossroads of Faith and School : The Teacher as Prophetic Pragmatist

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761824480
  • DDC分類 379.280973

基本説明

Drawing on Cornel West's prophetic revision of American pragmatism and fictional cases of teaching from Toni Morrison's Beloved, it develops an alternative conception of the role of the teacher for a contemporary educational milieu.

Full Description

Drawing on Cornel West's prophetic revision of American pragmatism and fictional cases of teaching from Toni Morrison's Beloved, Teaching at the Crossroads of Faith and School develops an alternative conception of the role of the teacher for a contemporary educational milieu marked by increasing religious diversity and marred by controversy over the appropriate relationship between religion and education. Jeffrey Ayala Milligan offers a critical analysis of traditional conceptions of the teacher's role as "centers that cannot hold" in the midst of ongoing cultural debates between religious critics of public education and secular suspicions of religious ideas in the public school.

Contents

Chapter 1 Preface Chapter 2 Acknowledgement Chapter 3 Negotiating the Relationship Between Religion and Education: The Prophetic Pragmatic Teacher Chapter 4 Centers that Cannot Hold: Paradigmatic Teachers and Contemporary Re-Visions Chapter 5 Toward a More Inclusive Concept of Teacher: Source, Approach and Ethics of the Embodied Critic Chapter 6 Alternative Conceptions of Teacher in Toni Morrison's Beloved Chapter 7 A More Inclusive Concept of Teacher? The Prophetic Pragmatist and a Sense of the Holy Chapter 8 Bibliography Chapter 9 Index Chapter 10 About the Author

最近チェックした商品