文体と19世紀イギリスの批評家:誠実なるマンネリズム<br>Style and the Nineteenth-Century British Critic : Sincere Mannerisms (The Nineteenth Century Series)

個数:

文体と19世紀イギリスの批評家:誠実なるマンネリズム
Style and the Nineteenth-Century British Critic : Sincere Mannerisms (The Nineteenth Century Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780754653110
  • DDC分類 828.80809

基本説明

Argues that the early 1830s mark the moment when a previously coherent tradition of pragmatic rhetoric was fragmented and redistributed into the diverse, localized sites of an emerging periodicals market.

Full Description


In analyzing the nonfiction works of writers such as John Wilson, J. S. Mill, De Quincy, Ruskin, Arnold, Pater, and Wilde, Jason Camlot provides an important context for the nineteenth-century critics' changing ideas about style, rhetoric, and technologies of communication. In particular, Camlot contributes to our understanding of how new print media affected the Romantic and Victorian critic's sense of self, as he elaborates the ways nineteenth-century critics used their own essays on rhetoric and stylistics to speculate about the changing conditions for the production and reception of ideas and the formulation of authorial character.Camlot argues that the early 1830s mark the moment when a previously coherent tradition of pragmatic rhetoric was fragmented and redistributed into the diverse, localized sites of an emerging periodicals market. Publishing venues for writers multiplied at midcentury, establishing a new stylistic norm for criticism-one that affirmed style as the manifestation of English discipline and objectivity.The figure of the professional critic soon subsumed the authority of the polyglot intellectual, and the later decades of the nineteenth century brought about a debate on aesthetics and criticism that set ideals of Saxon-rooted 'virile' style against more culturally inclusive theories of expression.

Contents

General Editor's preface; Introductioncharacter of the periodical press; The origins of modern earnest; The downfall of authority and The New Magazine; Thomas de Quincey's periodical rhetoric; The political economy of style: John Ruskin and critical truth; The Victorian critic as naturalizing agent; The style is the man: style theory in the 1890s; Conclusion; Bibliography; Index.

最近チェックした商品