Infectious Generosity : The Ultimate Idea Worth Spreading

個数:
  • ポイントキャンペーン

Infectious Generosity : The Ultimate Idea Worth Spreading

  • ウェブストア価格 ¥3,881(本体¥3,529)
  • W H Allen(2024/01発売)
  • 外貨定価 UK£ 16.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 70pt
  • 国内在庫僅少。通常5~7日で発送いたします。
    (品切れや複数冊ご注文の場合には海外お取り寄せとなり時間がかかります。)
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780753560501
  • DDC分類 179.9

Full Description

Recent years have been tough on optimists. Hopes that the Internet might bring people together have been crushed by the ills of social media. Is there a way back?

Chris Anderson, the head of TED, believes that we can turn outrage back into optimism. It all comes down to reimagining one of the most fundamental human virtues: generosity. What if generosity could become infectious generosity? Consider:

• how a London barber began offering haircuts to people experiencing homelessness - and catalysed a movement

• how two anonymous donors gave $10,000 each to 200 strangers and discovered that most recipients wanted to 'pay it forward' with their own generous acts

• how TED itself transformed from a niche annual summit into a global beacon of ideas by giving away talks online, allowing millions access to free learning

In telling these inspiring stories, Anderson offers a playbook for how to embark on our own generous acts - whether gifts of money, time, talent, connection, or kindness - and to prime them, thanks to the Internet, to have self-replicating, world-changing impacts.