The Art of Self-Persuasion : The Social Explanation of False Beliefs (Reprint)

個数:

The Art of Self-Persuasion : The Social Explanation of False Beliefs (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780745619132
  • DDC分類 302

Full Description

In this book Raymond Boudon examines the main theories for the explanation of beliefs, providing a major contribution to the analysis of beliefs and the theory of rationality.

Contents

Preface. Part I:.

1. The Powers that Induce us to Agree.

2. Good Reasons for Believing in False Ideas.

3. Simmel's Model.

4. Hyperbole Machines..

Part II: .

5. Questions and Answers.

6. No Effect Without Cause.

7. Truth is Unique.

8. Words and Things.

Part III:.

9. Reason with a Small.

10. Simmel and the Theory of Knowledge.

Notes.

Index.

最近チェックした商品