パラダイムのコンフリクト:リテラシー教育の史的分析<br>A Conflict of Paradigms : Social Epistemology and the Collapse of Literary Education

個数:

パラダイムのコンフリクト:リテラシー教育の史的分析
A Conflict of Paradigms : Social Epistemology and the Collapse of Literary Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 186 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780739117552
  • DDC分類 420.71

基本説明

New in paperback. Hardcover was Published in 2007. Provides a historical analysis of literary education following the trend of radical pedagogy introduced in the 1980s.

Full Description

A Conflict of Paradigms provides a historical analysis of literary education following the trend of radical pedagogy introduced in the 1980s. Rebecca K. Webb thoroughly sets the ground for debate by focusing equally on the advocates of radical pedagogy and the setbacks encountered in practice. Higher education has encountered a crisis as the humanitarian ideology of a liberal education conflicts with the corporatization of the University. Presenting theory with great clarity, Webb fully addresses many problems and contradictions faced in today's classroom, including the emphasis on teaching skills related to the professional world rather than critical thinking and the institutionalization of Romantic individualism in the humanities curriculum. Thorough and controversial, A Conflict of Paradigms is essential reading for educators and students of education, cultural studies, and English literature.

Contents

Chapter 1 Social Epistemology and English Studies Education Chapter 2 Institutionalized Romantic Humanism and the Modern Student of Literature Chapter 3 From Romantic Humanist to Postmodern PedagogyHow the Alien Becomes Normative in Contemporary Education Chapter 4 Postmodern Identity Politics vs. the Romanticized Autonomous Student Chapter 5 Postmodern Pedagogy vs. the Vocationalization of Education Chapter 6 Critical Theory, Pedagogy and the Postmodern Student of English: Dialogic Critical Pedagogy as Intervention and Liberation Chapter 7 Taking a Dialogic Critical Pedagogy into the ClassroomStory of an Evolving Pedagogy Chapter 8 Conclusion

最近チェックした商品