娯楽としてのショッピング<br>Shopping as an Entertainment Experience

個数:
  • ポイントキャンペーン

娯楽としてのショッピング
Shopping as an Entertainment Experience

  • ウェブストア価格 ¥12,436(本体¥11,306)
  • Lexington Books(2007/03発売)
  • 外貨定価 US$ 56.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 565pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 154 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780739116814
  • DDC分類 306.4812

基本説明

Examines the mall, the e-store, and the department store to demonstrate how shopping is often the most common leisure experience that people indulge in to occupy themselves.

Full Description

Shopping as an Entertainment Experience explores the ways in which shopping has become a significant entertainment feature in our daily lives. Dr. Mark H. Moss examines the department store, the mall, and the e-store to demonstrate how shopping is often the most common leisure experience that people indulge in to occupy themselves. This unique book focuses on the historical evolution of shopping environments into contemporary entertainment or cultural zones. Through a phenomenological framework, Moss analyzes the way stores, outlets, and restaurants in malls mingle and merge aspects of consumption and merchandising. Shopping as an Entertainment Experience appeals to sociologists, cultural theorists, and those interested in popular culture.

Contents

Chapter 1 Liminality, Magic, and the Pleasure of the Shopping Place
Chapter 2 Shopping, Leisure, and the Spectacle of Entertainment
Chapter 3 The Department Store
Chapter 4 The Mall
Chapter 5 The E-Store
Chapter 6 Shopping as Entertainment Therapy
Chapter 7 Shopping as an Edu-tainment Experience, Dressing History: The Domain of Lauren
Chapter 8 Shopping as a Cultural Experience: Museums, Merchandising, and the Marketing of Culture

最近チェックした商品