Chinoiserie : Commerce and Critical Ornament in Eighteenth-Century Britain (Studies in Design and Material Culture)

個数:

Chinoiserie : Commerce and Critical Ornament in Eighteenth-Century Britain (Studies in Design and Material Culture)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780719089459
  • DDC分類 745.094109033

Full Description

In a critical reassessment of chinoiserie, a style both praised and derided for its triviality, prettiness and ornamental excesses, Stacey Sloboda argues that chinoiserie was no mute participant in eighteenth-century global consumer culture, but was instead a critical commentator on that culture. Analysing ceramics, wallpaper, furniture, garden architecture and other significant examples of British and Chinese design, this book takes an object-focused approach to studying the cultural phenomenon of the 'Chinese taste' in eighteenth-century Britain. It is essential reading for anyone interested in the critical history of design and the decorative arts in the period, and students and scholars of art history, material culture, eighteenth-century studies and British history will find a novel approach to studying the decorative arts and a forceful argument for their critical capacities.

Contents

Introduction: Reassessing chinoiserie
1. Making china: circulation, imitation and innovation
2. Buying china: commerce, taste and materialism
3. Commerce in the bedroom: sex, gender and social status
4. Commerce in the garden: nature, art and authority
Conclusion: Style and the global marketplace
Bibliography
Index

最近チェックした商品