現代フランス視覚理論批評読本<br>Modern French Visual Theory : A Critical Reader

個数:

現代フランス視覚理論批評読本
Modern French Visual Theory : A Critical Reader

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p./サイズ 13 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780719081293
  • DDC分類 194

基本説明

This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi-Huberman, Heinich, Marin, Schefer and Stiegler.

Full Description

When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi-Huberman, Heinich, Marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, Merleau-Ponty, Metz and Nancy.

Five major areas of French contemporary visual theory are studied by international scholars working within Visual Culture and Art History: phenomenology and beyond; new art histories and genealogies; semiotics and methodologies; memory and the body; and the digital era.

Contents

Introduction - Nigel Saint and Andy Stafford
Part 1. Precursors: Phenomenology and Semiotics
1. 'Merleau-Ponty: The Madness of Vision' (Nathalie Aubert)
2. 'Christian Metz: Constructing Meaning in Film' (Martine Joly)
Part 2. New Art Histories and Genealogies
3. 'Daniel Arasse's Joyful Visual Science: In the Intimacy of History and Art' (Ralph Dekoninck)
4. 'Dream Perspectives: Hubert Damisch, Psychoanalysis, and Early Modern Art History' (David Packwood)
5. 'Christine Buci-Glucksmann: the Archaeology of Shadows or the Aesthetics of Image-Flux' (François-Xavier Gleyzon)
Part 3. Representation, Mediology and Sociology
6. 'Louis Marin's Theories of Representation: between Text and Image, from Visuality to Figurability' (Agnès Guiderdoni)
7. 'Transmission versus Communication: Régis Debray's Mediology' (Andy Stafford)
8. 'Value, Meaning, Method: Nathalie Heinich's Sociological Perspectives on Visual Culture' (Shirley Jordan)
Part 4. Memory, Body, Image
9. 'Seeing and Touching: Jean-Luc Nancy and the Ground of the Image' (Ian James)
10. 'Georges Didi-Huberman: Images, Critique and Time'
(Nigel Saint)
11. 'Jean-Louis Schefer: The Body of the Image' (Patrick ffrench)
Part 5. The Digital Era
12. 'Jean Baudrillard' (Paul Hegarty)
13. 'Real Time: Bernard Stiegler and the Politics of Digitalization (Arthur Bradley)
Part 6. Afterword
14. Interview with Bernard Vouilloux (Saint and Stafford)
Index

最近チェックした商品