性と文体:近代初期イングランドにおける文芸批評とジェンダー<br>Sex and Style : Literary Criticism and Gender in Early Modern England

個数:
  • 予約

性と文体:近代初期イングランドにおける文芸批評とジェンダー
Sex and Style : Literary Criticism and Gender in Early Modern England

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780691272016
  • DDC分類 820.99287090

Full Description

A new literary history that places women writers at the center of poetic theory and practice in English literature of the sixteenth and seventeenth centuries

Many of the terms we use today to describe poetic style originated in the early modern period: original ideas, feminine rhyme, irregular rhythm, smooth verse. These terms were often wielded in negative and gendered ways—to write soft or irregular verses was said to be a feminine fault, and to write strong or original ones a masculine virtue. In Sex and Style, Elizabeth Scott-Baumann argues that the language of poetry was always gendered, in ways that devalued women poets and feminine style; and that women, writing despite—and against—this sexist rhetoric, were important theorists of literature. Scott-Baumann documents and analyzes texts by women literary theorists, including Anne Southwell, Lucy Hutchinson, Katherine Philips, Margaret Cavendish, and Aphra Behn, and puts their writings into dialogue with such well-known early modern poets and theorists of poetry as Philip Sidney, Ben Jonson, Abraham Cowley, and John Milton.

Scott-Baumann situates these women in the vanguard of the poetics of this period. Women who wrote theory and criticism—the forms that tell readers which writers to read and value—were among the leading voices defining poetic style and the place of poetry in society. Examining a wealth of critical writings by women, many of them newly found in prefaces and other paratextual works, Scott-Baumann shows that the history of style is also a history of exclusion and inclusion.

最近チェックした商品