アメリカの高等教育とSATの盛衰回帰<br>Higher Admissions : The Rise, Decline, and Return of Standardized Testing (Our Compelling Interests)

個数:

アメリカの高等教育とSATの盛衰回帰
Higher Admissions : The Rise, Decline, and Return of Standardized Testing (Our Compelling Interests)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780691246765
  • DDC分類 378.1662

Full Description

How to make American higher education fairer

In the 1930s, American colleges and universities began to screen applications using the SAT, a mass-administered, IQ-descended standardized test. The widespread adoption of the test accompanied the development of the world's first mass higher education system—and served to promote the idea that the United States was becoming a "meritocracy" in which admission to selective higher education institutions would be granted to those who most deserved it. In Higher Admissions, Nicholas Lemann reflects on the state of America's aspirational meritocracy and the enduring value and meaning of standardized testing.

Lemann writes that the anticipation of the Supreme Court's 2023 decision banning affirmative action, plus the Covid pandemic, led hundreds of universities to stop requiring standardized admissions tests; now many colleges and universities are reinstituting test requirements. The country is preoccupied with the admissions policies of the most selective universities, but Lemann redirects our attention to an alternate path that American higher education could have taken, and can still take—one that emphasizes selective admission less and a significant upgrade of the entire higher education system more. Lemann argues that to improve the state of higher education overall, we should focus not on the narrow chokepoint of admission to highly selective colleges, but on efforts to create as much meaningful opportunity for flourishing in our vast higher education system for as many people as possible. The book includes thoughtful and challenging responses from Marvin Krislov, Patricia Gándara, and Prudence Carter.

最近チェックした商品