The Thief Who Stole My Heart : The Material Life of Sacred Bronzes from Chola India, 855-1280 (The A. W. Mellon Lectures in the Fine Arts)

個数:

The Thief Who Stole My Heart : The Material Life of Sacred Bronzes from Chola India, 855-1280 (The A. W. Mellon Lectures in the Fine Arts)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780691202594
  • DDC分類 732.44

Full Description

The first book to put the sacred and sensuous bronze statues from India's Chola dynasty in social context

From the ninth through the thirteenth century, the Chola dynasty of southern India produced thousands of statues of Hindu deities, whose physical perfection was meant to reflect spiritual beauty and divine transcendence. During festivals, these bronze sculptures—including Shiva, referred to in a saintly vision as "the thief who stole my heart"—were adorned with jewels and flowers and paraded through towns as active participants in Chola worship. In this richly illustrated book, leading art historian Vidya Dehejia introduces the bronzes within the full context of Chola history, culture, and religion. In doing so, she brings the bronzes and Chola society to life before our very eyes.

Dehejia presents the bronzes as material objects that interacted in meaningful ways with the people and practices of their era. Describing the role of the statues in everyday activities, she reveals not only the importance of the bronzes for the empire, but also little-known facets of Chola life. She considers the source of the copper and jewels used for the deities, proposing that the need for such resources may have influenced the Chola empire's political engagement with Sri Lanka. She also investigates the role of women patrons in bronze commissions and discusses the vast public records, many appearing here in translation for the first time, inscribed on temple walls.

From the Cholas' religious customs to their agriculture, politics, and even food, The Thief Who Stole My Heart offers an expansive and complete immersion in a community still accessible to us through its exquisite sacred art.

Published in association with the Center for Advanced Study in the Visual Arts, National Gallery of Art, Washington, DC