Florence and Baghdad : Renaissance Art and Arab Science

個数:

Florence and Baghdad : Renaissance Art and Arab Science

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p.
  • 言語 GER
  • 商品コード 9780674050044
  • DDC分類 701.82

Full Description

The use of perspective in Renaissance painting caused a revolution in the history of seeing, allowing artists to depict the world from a spectator's point of view. But the theory of perspective that changed the course of Western art originated elsewhere—it was formulated in Baghdad by the eleventh-century mathematician Ibn al Haithan, known in the West as Alhazen. Using the metaphor of the mutual gaze, or exchanged glances, Hans Belting—preeminent historian and theorist of medieval, Renaissance, and contemporary art—narrates the historical encounter between science and art, between Arab Baghdad and Renaissance Florence, that has had a lasting effect on the culture of the West.

In this lavishly illustrated study, Belting deals with the double history of perspective, as a visual theory based on geometrical abstraction (in the Middle East) and as pictorial theory (in Europe). How could geometrical abstraction be reconceived as a theory for making pictures? During the Middle Ages, Arab mathematics, free from religious discourse, gave rise to a theory of perspective that, later in the West, was transformed into art when European painters adopted the human gaze as their focal point. In the Islamic world, where theology and the visual arts remained closely intertwined, the science of perspective did not become the cornerstone of Islamic art. Florence and Baghdad addresses a provocative question that reaches beyond the realm of aesthetics and mathematics: What happens when Muslims and Christians look upon each other and find their way of viewing the world transformed as a result?

最近チェックした商品