19世紀音楽における主題の借用<br>Motives for Allusion : Context and Content in Nineteenth-Century Music

個数:

19世紀音楽における主題の借用
Motives for Allusion : Context and Content in Nineteenth-Century Music

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780674010376
  • DDC分類 781.377

基本説明

Shows the kinds of things composers do with borrowed musical ideas, and discusses why a composer would choose to deploy such allusions.

Full Description

When a critic pointed out to Brahms that the finale theme in his First Symphony was remarkably similar to the Ode to Joy theme in Beethoven's Ninth, he is said to have replied: "Yes indeed, and what's really remarkable is that every jackass notices this at once." Not every musical borrowing is quite so obvious; but the listener who does perceive one is always left wondering: what does the similarity mean? In this illuminating book Christopher Reynolds gives us answers to that complex question.

Reynolds identifies specific borrowings or allusions in a wide range of nineteenth-century music. He shows the kinds of things composers do with borrowed musical ideas, and discusses why a composer would choose to deploy such allusions. A rich historical background for the practice emerges from his analysis. Musical borrowing touches directly on issues of central importance for nineteenth- and twentieth-century composition: notions of creativity and originality, the constraints of tradition and innovation, musical symbolism and the listener's ear. In clarifying what it can mean when one piece of music invokes or refers to another, Reynolds expands our understanding of what we hear.

Contents

Preface 1. Definitions 2. Transformations 3. Assimilative Allusions 4. Contrastive Allusions 5. Texting 6. Inspiration 7. Naming 8. Allusive Traditions and Audiences 9. Motives for Allusion Abbreviations Notes Acknowledgments Index

最近チェックした商品