Art of Dramatic Writing : Its Basis in the Creative Interpretation of Human Motives

個数:

Art of Dramatic Writing : Its Basis in the Creative Interpretation of Human Motives

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780671213329
  • DDC分類 808.02

Full Description

Lajos Egri examines a play from the inside out, starting with the heart of any drama: its characters. For it is people - their private natures and their inter-relationships - that move a story and give it life. All good dramatic writing depends upon an understanding of human motives. Why do people act as they do? What forces transform a coward into a hero, a hero into a coward? What is it that Romeo does early in Shakespeare's play that makes his later suicide seem inevitable? Why must Nora leave her husband at the end of A Doll's House? These are a few of the fascinating problems which Egri analyzes. He shows how it is essential for the author to have a basic premise - a thesis, demonstrated in terms of human behaviour - and to develop his dramatic conflict on the basis of that behaviour. Premise, character, conflict: this is Egri's ABC. His book is a direct, jargon-free approach to the problem of achieving truth in a literary creation.

Contents

CONTENTS

INTRODUCTION

FOREWORD

PREFACE

I PREMISE

II CHARACTER

1. The Bone Structure

2. Environment

3. The Dialectical Approach

4. Character Growth

5. Strength of Will in a Character

6. Plot or Character -- Which?

7. Characters Plotting Their Own Play

8. Pivotal Character

9. The Antagonist

10. Orchestration

11. Unity of Opposites

III CONFLICT

1. Origin of Action

2. Cause and Effect

3. Static

4. Jumping

5. Rising

6. Movement

7. Foreshadowing Conflict

8. Point of Attack

9. Transition

10. Crisis, Climax, Resolution

IV GENERAL

1. Obligatory Scene

2. Exposition

3. Dialogue

4. Experimentation

5. The Timeliness of a Play

6. Entrances and Exits

7. Why Are Some Bad Plays Successful?

8. Melodrama

9. On Genius

10. What Is Art? -- A Dialogue

11. When You Write a Play

12. How to Get Ideas

13. Writing for Television

14. Conclusion

APPENDIX A. Plays Analyzed

APPENDIX B. How to Market Your Play

APPENDIX C. Long Runs on Broadway

INDEX

最近チェックした商品