The Letters of T. S. Eliot Volume 6: 1932-1933 (Letters of T. S. Eliot)

個数:

The Letters of T. S. Eliot Volume 6: 1932-1933 (Letters of T. S. Eliot)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 896 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780571316342
  • DDC分類 821.912

Full Description

A vivid and personal documentation of T. S. Eliot's most crucial years, both in his private and public life.

Despairing of his volatile, unstable marriage, T. S. Eliot, at 44, resolves to put an end to his eighteen-year union with Vivien Haigh-Wood Eliot.

To begin with, he distances himself from her for nine months, from September 1932, by becoming Norton Lecturer at Harvard University. His lectures will be published as The Use of Poetry and the Use of Criticism(1933). He also delivers the Page-Barbour Lectures at Virginia (After Strange Gods, 1934). At Christmas he visits Emily Hale, to whom he is 'obviously devoted'. He gives talks all over - New York, California, Missouri, Minnesota, Chicago - and the letters describing encounters with F. Scott Fitzgerald, Edmund Wilson and Marianne Moore ('a real Gillette blade') brim with gossip. High points include the première at Vassar College of his comic melodrama Sweeney Agonistes (1932). The year 'was the happiest I can ever remember in my life . . . successful and amusing.'

Returning home, he seeks refuge with friends in the country while making known to Vivien his decision to leave her. But he is exasperated when she buries herself in denial: she will not accept a Deed of Separation.

The close of 1933 is lifted when Eliot 'breaks into Show Business'. He is commissioned to write a 'mammoth Pageant': The Rock. This collaborative enterprise will be the proving-ground for the choric triumph of Murder in the Cathedral (1935).