White Kids : Language, Race, and Styles of Youth Identity

個数:

White Kids : Language, Race, and Styles of Youth Identity

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p./サイズ 14 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521871495
  • DDC分類 306.44083

Full Description

In White Kids, Mary Bucholtz investigates how white teenagers use language to display identities based on race and youth culture. Focusing on three youth styles - preppies, hip hop fans, and nerds - Bucholtz shows how white youth use a wealth of linguistic resources, from social labels to slang, from Valley Girl speech to African American English, to position themselves in the school's racialized social order. Drawing on ethnographic fieldwork in a multiracial urban California high school, the book also demonstrates how European American teenagers talk about race when discussing interracial friendship and difference, narrating racialized fear and conflict, and negotiating their own ethnoracial classification. The first book to use techniques of linguistic analysis to examine the construction of diverse white identities, it will be welcomed by researchers and students in linguistics, anthropology, ethnic studies and education.

Contents

1. White styles: language, race, and youth identities; 2. Listening to whiteness: researching language and race in a California high school; 3. Cliques, crowds, and crews: social labels in racial space; 4. Say word?: Race and style in white teenage slang; 5. I'm like yeah but she's all no: innovative quotative markers and preppy whiteness; 6. Pretty fly for a white guy: European American hip hop fans and African American English; 7. We're through being cool: white nerds, superstandard English, and the rejection of trendiness; 8. 'Not that I'm racist': strategies of colorblindness in talk about race and friendship; 9. White on black: narratives of fear and resentment; 10. 'I guess I'm white': ethnoracial labels and the problem of whiteness; 11. Conclusion: audible whiteness.