Concurrent and Real-Time Programming in Ada

個数:

Concurrent and Real-Time Programming in Ada

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 476 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521866972
  • DDC分類 005.133

基本説明

The only book that focuses on an in-depth discussion of the Ada tasking model.

Full Description

Ada is the only ISO-standard, object-oriented, concurrent, real-time programming language. It is intended for use in large, long-lived applications where reliability and efficiency are essential, particularly real-time and embedded systems. In this book, Alan Burns and Andy Wellings give a thorough, self-contained account of how the Ada tasking model can be used to construct a wide range of concurrent and real-time systems. This is the only book that focuses on an in-depth discussion of the Ada tasking model. Following on from the authors' earlier title Concurrency in Ada, this book brings the discussion up to date to include the new Ada 2005 language and the recent advances in real-time programming techniques. It will be of value to software professionals and advanced students of programming alike: indeed every Ada programmer will find it essential reading and a primary reference work that will sit alongside the language reference manual.

Contents

1. Introduction; 2. The nature and uses of concurrent programming; 3. Inter-process communication; 4. Task types and objects; 5. The rendezvous; 6. The select statement and the rendezvous; 7. Protected objects and data-oriented communication; 8. Avoidance synchronisation and the requeue facility; 9. Exceptions, abort and asynchronous transfer of control; 10. Object-oriented programming and tasking; 11. Concurrency utilities; 12. Tasking and systems programming; 13. Scheduling real-time systems - fixed priority dispatching; 14. Scheduling real-time systems - other dispatching facilities; 15. Timing events and execution time control; 16. Real-time utilities; 17. Restrictions, metrics and the ravenscar profile; 18. Conclusion; References; Index.

最近チェックした商品