近代初期ヨーロッパにおける古典修辞学と視覚芸術<br>Classical Rhetoric and the Visual Arts in Early Modern Europe

個数:

近代初期ヨーロッパにおける古典修辞学と視覚芸術
Classical Rhetoric and the Visual Arts in Early Modern Europe

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521844352
  • DDC分類 709.4

基本説明

Argues that rhetoric, though originally developed for persuasive speech, has always used the visual as an important means of persuasion, and hence offers a number of strategies and concepts for visual persuasion as well.

Full Description

In this book, Caroline van Eck examines how rhetoric and the arts interacted in early modern Europe. She argues that rhetoric, though originally developed for persuasive speech, has always used the visual as an important means of persuasion, and hence offers a number of strategies and concepts for visual persuasion as well. The book is divided into three major sections - theory, invention, and design. Van Eck analyzes how rhetoric informed artistic practice, theory, and perception in early modern Europe. This is the first full-length study to look at the issue of visual persuasion in both architecture and the visual arts, and to investigate what roles rhetoric played in visual persuasion, both from the perspective of artists and that of viewers.

Contents

Introduction: rhetoric and the visual; Part I. Theory: 1. Gesture, representation and persuasion in Alberti's De Pictura; 2. Theoretical foundations of persuasive architecture: Barbaro, Spini and Scamozzi; Part II. Invention: 3. How to achieve persuasion in painting: the common ground; 4. Visual persuasion in British architecture of the seventeenth and eighteenth centuries; Part III. Interpretation: 5. Rhetorical interpretation of the visual arts; 6. Only the human can speak to man: rhetorical interpretations of architecture.

最近チェックした商品