ケンブリッジ版 オペラ入門<br>Opera (Cambridge Introductions to Music)

個数:

ケンブリッジ版 オペラ入門
Opera (Cambridge Introductions to Music)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 450 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521763028
  • DDC分類 782.1

基本説明

Explains in an easy-to-follow way how particular acts, scenes, arias and ensembles work, avoiding technical musical analysis.

Full Description

What is opera and how does it work? How has this dramatic form developed and what is its relevance in the modern world? Perfect for music students and opera-goers, this introductory guide addresses these questions and many more, exploring opera as a complete theatrical experience. Organised chronologically and avoiding technical musical terminology, the book clearly demonstrates how opera reflected and reacted to changes in the world around it. A special feature of the volume is the inclusion of illustrative tables throughout. These provide detailed, easy to follow analysis of arias, scenes and acts; visual guides to historical movements; and chronologies relating to genres and individual composers' works. Overall, the book fosters an understanding of opera as a living form as it encounters and uses material from an ever expanding repertoire in time, place and culture.

Contents

Introduction; Part I: 1. Pre-operatic forms; 2. First operatic forms: Peri, Caccini, Monteverdi, Cavalli, Keiser; 3. Formalization; 4. Reform - the reintegration of elements; 5. Comedy and the 'real world'; 6. 'Authentic' performance; Part II: 7. Romanticism and romantic opera in Germany; 8. Opera in nineteenth-century Italy; 9. Grand Opéra and the visual language of opera; 10. The Wagnerian revolution; 11. Nationalists: vernacular language and music; 12. The role of the singer; Part III: 13. The turn of the century and the crisis in opera; 14. First modernism: symbolist and expressionist opera; 15. The dramaturgy of opera: libretto - words and structure; 16. Narrative opera: realistic and non-realistic; 17. Radical narratives; 18. Directors and the direction of opera; Appendices: 1. Motifs from Der Ring; 2. The development of singing voices; 3. The development of lyric theatre alternatives to 'opera'; 4. Some major operas, artistic and political events of the twentieth century; Glossary of terms; Bibliography.

最近チェックした商品