イノベーション・起業教育<br>Teaching Innovation and Entrepreneurship : Building on the Singapore Experiment

個数:
電子版価格
¥7,110
  • 電子版あり

イノベーション・起業教育
Teaching Innovation and Entrepreneurship : Building on the Singapore Experiment

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521760706
  • DDC分類 338.040711

Full Description

Is it possible to teach someone to be an entrepreneur? Is innovation something that can be assessed and taught in a classroom? Teaching Innovation and Entrepreneurship answers these and other questions by focusing on a teaching experiment in Singapore at Nanyang Technological University, wherein classes of English-speaking Singaporeans and Mandarin-speaking students from the People's Republic of China were subjected to an 'entrepreneurial eco-system'. Extending from the west coast of the USA to Singapore and Shanghai, this programme subjects students to a wide range of activities, including a four-month business simulation game where teams of students select their favourite inventions and pitch them to real venture capitalists with the inventors present. Drawing on the lessons learned from this highly successful experiment, the book argues that not only is it possible to describe the innovative process, we can also teach it, measure it, evaluate it and model it.

Contents

List of grids; List of dilemmas; Acknowledgements; Introduction: a headlong assault upon the inexpressible?; 1. Singapore's challenge; 2. The entrepreneurial ecosystem: a programme like no other; 3. How can innovative pedagogies be measured?; 4. Co-defining innovative education: how the instrument was created; 5. The Singapore results; 6. Results of the Mandarin speaking programme; 7. Reconciling values: a helical model of innovative processes; 8. 'It is only the Hawthorne effect'; 9. The programme that cannot stand still; 10. Innovation and the future of the university; 11. What are the implications of being able to teach innovation?; 12. Is a new creative class arising?; Bibliography; Index.

最近チェックした商品