教育における認知診断アセスメント<br>Cognitive Diagnostic Assessment for Education : Theory and Applications

個数:

教育における認知診断アセスメント
Cognitive Diagnostic Assessment for Education : Theory and Applications

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 380 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521684217
  • DDC分類 370.15

基本説明

Includes philosophical, psychological and psychometric testing.

Full Description

With the current push toward educational reform, there is great potential for innovation and change, particularly in large scale testing. One area where change is possible is in cognitive diagnostic assessment. Researchers in educational measurement and cognitive psychology are finally in a position to design tests targeted specifically for providing valuable information about students' cognitive strengths and weaknesses. This self-contained volume organizes what is known about cognitive diagnostic assessment in education, including its conceptual and philosophical basis, methods, and applications. The complete list of topics includes educational demand, philosophical rationale, construct validity, cognitive methods, test construction, statistical models, and unresolved issues (e.g., how to best translate diagnostic information into teaching practices). Leighton and Gierl present a comprehensive and up-to-date examination of cognitive diagnostic assessment in education.

Contents

Preface; Part I. The Basis of Cognitive Diagnostic Assessment: 1. Defining cognitive diagnostic assessment in education Jacqueline P. Leighton and Mark J. Gierl; 2. The demand for diagnostic testing Kristen Huff; 3. Philosophical rationale for cognitive models Stephen Norris; 4. Cognitive psychology as it applies to diagnostic assessment Robert J. Mislevy; 5. Construct validity and diagnostic testing Susan Umbretson; Part II. Methods and Application of Cognitive Diagnostic Assessment: 6. Cognitive models and diagnostic assessment Jacqueline P. Leighton; 7. Test construction Joanna Gorin; 8. The attribute hierarchy method Mark J. Gierl, Jacqueline P. Leighton, and Steve Hunka; 9. The fusion model as implemented with ARPEGGIO William Stout; 10. Score reporting; Part III. The Future of Cognitive Diagnostic Assessment: 11. Unresolved issues in cognitive diagnostic assessment; 12. Summary and conclusion Mark J. Gierl and Jacqueline P. Leighton.

最近チェックした商品